Follow @hybrishoran

There is no med, no medicine to take I've had a chance to be insane, Asylum from the falling rain.


Det här med att vakna tidigare än ett kolikbarn med mommyissues, måste få ett slut. Har legat här sedan 7 då Amandas väckarklocka väckte mig. Jag citerar min syster när hon väckte mig tidigt igår också "Mathilda, jag känner dig så pass väl att när man väcker dig blir du fly förbannad men sen när du faktiskt vaknat kan du inte somna om!" Sa hon triumferande skadeglatt och kröp ner i den redan trånga sängen på två människor och en katt vid fötterna men hon var fast bestämd om att få plats där också. Börjar tro att jag missförstått hela grejen med att ha fritid, min fritid består utav 0-4 h sömn och när jag väl har fått duscha, städa, dricka kaffe och alla nödvändigheter så är dagen i princip slut.
Försöker desperat plocka ihop ruinerna utav mig själv, för när jag ser på vart jag är någonstans nu börjar jag plötsligt tveka en aning. Är det här rätt? Finns det någonting jag kan göra nu eller måste jag vänta ännu längre på svar jag kan inte kan få direkt?  Mathildas turbulenta hjärnkontor har gjort det igen. Gått sönder lite, envist samlat in kvarlevorna och fastställa kroppen som kantstött men någorlunda fungerande. 

Min syster beger sig ut i världen om några dagar, helt själv i en månad. Från Berlin till Ryssland och där skall hon åka transmongoliska järnvägsspåret ända ner till Kina och tack vare denna vetskap har vi tjafsat i snart en vecka, gått varandra på nerverna, skrikit på varandra, bråkat på en tågstation. Och jag är så nervös och arg fastän jag inte riktigt förstår det själv. Då kan man ju undra hur självaste Dvärgdrottningen Christine känner sig just nu. Alla tummar för att den korpulente kortväxte galningen skall klara sig helskinnad.
Jag fyller väggarna med snuskiga bilder och allt annat som är fint. Måste köpa fler ramar och samla ihop mer material, har försökt lova mig själv att pyssla lite varje söndag med någonting i lägenheten. Så det händer någonting. Idag kommer min mamma hit för en snabb leverans från Örgryte. Har hört från säkra källor att hon rullar mot IKEA efter det så skall övertala henne att låta mig följa med trots att jag är en fattiglapp. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0