Follow @hybrishoran

If you weren't real I would make you up now.


Här är några utvalda favoriter från den framkallade rullen jag hämtade ut häromdagen. Rullen som glömdes av och återfanns i en gammal låda i lägenheten. Envist tryckte jag upp linsen i nära och käras ansikten, något de förmodligen avskyr mig för nu. Det är så fint, att jag faktiskt kan visa er precis hur min vardag ser ut just nu, trots att några utav bilderna är nästan ett halvår gamla. Min fina katt Kajsa har dock flyttat ut till mina föräldrar där hon trivs så himla bra, med frihet och allt. Men hon är ju så vacker när jag satt med böcker upp till knäna och ville vara med och gosa, det är ibland ganska tomt hemma utan henne. Fast Rebecca och Julia säger inte nej till att ligga och äta och röka i min säng utan att göra någonting alls. I min nya säng ligger en Mr. Brook och bara ser så himla gosig ut och jag blir varm om hjärteroten när jag ser de bilderna. Eller när jag och Adrian går på äventyr i Guldheden i lera, skog och kyla för att nå Guldhedstornet, för att ställa sig ute på utsiktsplatsen och skrika ut över hela Göteborg. Eller oändligt många fikor med en trygghet som kallas vänner. Måste få lov att nominera Rebecca som veckans vardagshjälte som kommit hem till mig med sitt ringa sällskap och god mat, räddat mig från min katastrof till lägenhet när jag fick för mig att möblera om. Skrattade fram till att hon drog fram städgrejerna och strategiskt började bygga upp en plan för att rädda mitt psyke från totalt kaos. Det blir ju bara en enda smet när jag får för mig att göra någonting sådant. Så hamnar jag på golvet och lyssnar på tårdrypande musik med kristallkronan i taket som utsikt. Hon är så fantastiskt fin på det viset, bland annat. Ett litet shout out sitter därmed på sin plats. Det tänder någon slags längtan i mitt bröst, att ingenting kan dra ner mig igen. Det är inte längre någonting som håller ett krampaktigt tag om mig under ytan. Istället för att känna att vad jag än gör för att hålla hoppet uppe så är det tungt, så känner jag att vad som än försöker dra ner mig så är det omöjligt, för jag går med er, min familj och Jesus.

Ljuset övervinner mörkret, det goda övervinner alltid det onda.
"Se, jag gör allting nytt."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0