Follow @hybrishoran

Du är som ett gammalt skämt! Du tappa nåt. Vadå? FARTEN!


Min dator pangade. Rejält. Men jag har haft en fin dag som jag gärna hade velat återberätta, om jag inte hade känt mig så berusad, vilket jag inte ens är. Bara berusad ända inpå själen, känner mig harmonisk och inte ens Mickes genomtröga diskussioner kan förstöra det för mig. Jag har iallafall suttit i Kungälv, fikat på Café Nyfiken, satt mig under ett träd i hettan där skuggan var min stora räddning, spytt och tuggat tuggummi, mött upp Emma och köpt kakor på kungälvs kexfabrik, åkt in till stan och handlat mig min älskade vegakeps (äntligen!) och ett par helsvarta hippiebrillor (som om jag inte hade tillräckligt många redan) och sedan hittade vi en lila sammetskavaj till Palle som han ska ha på balen, han dog i förtjusning. Hittade den på Prickig Katt för hundra riksdaler, sedan försvann vackra Emma då hon skulle titta på när hennes mamma svettades. Då hittade vi en Rebecca som studsade fram på Magasinsgatan och därefter Emanuela och David, vi åt sushi tills magen inte rymdes mer. Efter det hittade vi en fin gräsplätt bakom Storan och drack vin och åt kakorna vi köpte, filosoferade och lyssnade på musik. Emma kom tillbaks och vi drömde oss bort, ville skriva en bok om ett mysterium i älven (som stinker och som infekterade min hand med pissljummet likvatten gissar jag på, Tony Mattsson hittades ju där och jag stoppade ner mina fingrar i vattnet för att känna, gött häj) Sen tog jag kort på tranorna dom hade gjort i papper, och hängt upp i träden med fina texter på etiketter, jag ska visa er jag lovar. Emma var fin och såg lycklig ut.

Bland annat så trillade jag hem i mörkret alldeles ensam och insåg saker som att jag får andnöd i backen upp till Julianska, min kondis är nog inte i bra kondition, heh. Iallafall när jag röker och håller cigaretten mellan läpparna och försöker att inte andas in rök i näsan, då slutar jag andas för ett par sekunder och sedan inse att man går upp för en förjävla backe. Insåg att "Klåparen" är en bra låt upp för den backen, bra låt för många andra stunder också. Tänk så många tankar som inte fötts än, som inte fått bli tänkta, och tänk så mycket vi tänkt och glömt bort. Jag tyckte lite synd om tanken, där jag gick och jag försökte att lägga tanken i luften för att flyta med mig och bli till en handling, tänkte "hoppa" och så hoppade jag, tänkte "sjunga" och så sjöng jag "Och så blinkar det till, gröna, röda, gula ljus. Du var på nålar när du kom, med ditt insmugglade rus" Tänkte "dansa" och jag dansade mig upp, metodiskt och i takt till musiken, svanhoppade och viftade med armarna, tills jag träffade en mörk man med en stor hund, log det bredaste jag kunde och ropade "HEJ vackra främling!" han blev nog lite skraj, men mest bara glad. Sen sjöng jag "I'll do anything, spontaniously!" i hissen och låste upp dörren och slängde mig på sängen. Startade min pangade dator och satte mig här, det är fint visst är det.
Och så blinkar det till
Gröna, röda, gula ljus
Du var på nålar när du kom
Med ditt insmugglade rus

Kommentarer
Postat av: it's hard times for dreamers.

Chex och vin är gott. Du är fin.

2011-05-10 @ 02:06:23
URL: http://heartsrevolution.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0