Follow @hybrishoran

14 år hinner förgöra en människa flertalet gånger .

Och då undrade vi alla, mässande i kör "Hur kan man älska en så vedervärdig best?" . Citerar en Disneyfilm som jag inte kan sätta fingret på just nu. På 14 år har jag lyckats gå från stunning 6-year old dollface ( där jag förhoppningsvis gjorde en grimas på kortet med flit för om det där var ett försök till ett genuint leende så blir jag på riktigt orolig) till en 20-åring avdankad på livet och dess innehåll , med lite för många blåmärken i huvudet och desto fler skavanker livet format mig till likt en bakelse som legat i ugnen för länge i någon Pippi-Långstrump-miniatyr ungefär som de där pepparkaks-formarna som var (är? eller? va?) så poppis när jag var *UNG* ..

Nu beger jag mig hemåt. Från Åstol , barnen och Jessica, en natt bredvid Chrille och Rebecca. Hem till mitt kattskrälle och till det där kalla grå betonggetthot som jag älskar så.

Simma lugnt, harregu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0