Follow @hybrishoran

Värme från andra människor + 11 frågor.


Rent spontant känner jag och har gjort ända sedan barnsben att bli nämnd sådär offentligt är jättejobbigt, man känner sig blottad och omnämnd. Kanske för en inte särskilt traumatisk barndom sett utifrån, men ett tungt bagage i ryggsäcken har vi allihopa. Alldeles intill hjärtat växer det någonting inom mig som kallas ångest. Det är precis som ett litet jordgubbsland, det skördas och kräver vatten, sol och lite kärlek. Ogräs slingrar sig girigt emellan och förstör lite grann utav utsikten. Men det här är vackert, rått och min akilleshäl svider, det gör den verkligen. Men det var fint, tack Hanna för uppmuntran och insikt i en inte alls särskilt glamourös och vacker dag. Du är precis som många andra i din ålder ett litet frö redo att så, jag kan ibland inte förstå att du är så ung som du är, du är så smart, begåvad och mogen.  Om du någonsin tvekar på dig själv så kom ihåg att du är ett frö, och inom dig har du så mycket att låta växa och gro, blomma upp genom bröstkorgen och inspirera andra i din ålder att det är fint att visa, det är bra att känna, gör ont men det får lov att göra det.

Nåväl, jag är redan igång och har skakat av mig ruset utav mediciner och kaffe, tvingade upp mig själv i sängen när jag låg och läste detta inlägg via mobilen för att skriva någonting. Men vet inte riktigt vad så jag gör det enkelt för mig, kopierade dessa 11 frågor för att försöka svara på dem så gott det går.

Jag blev utmanad av Anna med elva frågar. Det känns lite läskigt att berätta det här för hela världen men jag gör det ändå.
1. Om du bara fick läsa en bok om och om igen i resten av ditt liv, vilken bok skulle du läsa?
Jag läser tyvärr inte mycket alls längre vilket är synd för det ger så mycket. Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så mycket är nog den boken om jag måste välja någon.
2. Vem är din favoritperson?
Åh den är svår men det är nog min pappa. Han är pinsam men jag ser upp till honom så mycket. Mer än vad jag oftast vill erkänna. Han är en fin människa.
3. Om du var tvungen att stanna på en plats i tre år, vart skulle du stanna?
Denna är också så svår. Om det är just en plats så kanske i Skåne på något fint ställe nära skogen. Göteborg är också så himla bra. Eller utomlands någonstans utanför staden. Tre år i Spanien, Paris, Italien eller London hade inte vart fel alls. Men jag vet inte.
4. Hur ser en perfekt morgon ut?
Utvilad mötas av vårsolen genom persiennen och höra fåglarna sjunga. Få känna någons händer om min midja och få en puss. Äta fukost i sängen i tröja och trosor och bara få vara nyvaken och lycklig. Prata om de fina i livet.
5. Hur skulle du reagera om du fick veta att du aldrig mer fick använda internet?
Jag skulle nog få panik men hade klarat mig bra ändå.
6. Slår ditt hjärta för dig själv eller för någon annan person; och om det slår för någon annan, är det lyckligt eller olyckligt?
Mitt hjärta slår oregelbundet men hårt för någon. Åh har svårt att skriva sånt här men lyckligt kan man inte säga att det är. Det får göra ont, livet går vidare.
7. Vilket är ditt bästa kärleksminne?
Att efter månaders hopplöshet få komma hem till killen man gillade så mycket. Ligga i hans säng och kyssa varandra i flera timmar. Känna att man verkligen känner någon. När han sa att det var vi och jag kan inte riktigt beskriva lyckan jag kände. Åh det var fint och lite overkligt.
8. Hur var din första kyss, och om du fick en chans att göra om den - skulle du göra det?
Den var hemma hos mig i fyran tror jag med min första pojkvän. Under min våningssäng och jag var jättenervös kommer jag ihåg. Det var ganska fint men nej det skulle jag inte.
9. Vem är din idol och varför?
Jag har ingen riktigt idol men jag har några jag ser upp till. Mathilda är en utav dem. Förutom att hon är riktigt ball så är hon riktigt begåvad. Hon skriver så bra och ärligt, har humor och är otroligt vacker även om jag tror att hon inte fattar det själv. Jag känner bara att det kommer blir något av henne.
Och jag ser upp till Ellen också. Hon är bra på allt, på riktigt. Och en finfinfin vän.
10. Vilken är den bästa dagen i ditt liv och varför?
Jag har haft många fina dagar i min barndom som jag inte kommer ihåg så bra. Då allt inte var så förbannat komplicerat och känsloladdat. Man bara var. Den jag kommer på nu är nog den dagen Noah och jag blev tillsammans. För att jag var så lycklig då. Han var ju min första riktiga kärlek, sånt glömmer man inte. Men jag har vart med om så himla mycket fint och det kommer komma många mer bästa dagar i mitt liv.
11. Vad önskar du dig mest av allt just nu?
En tidsmaskin eller något sånt.
1. Om du bara fick läsa en bok om och om igen i resten av ditt liv, vilken bok skulle du läsa?
Jag läser förskräckligt mycket, min syster kom hem till mig för några månader sedan med 4 påsar av den större sorten proppfulla med böcker. Har svårt att välja en, men en utav mina senare favoriter heter "Go ask Alice" , den tycker jag alla borde läsa. 

2. Vem är din favoritperson?
Med tanke på att jag i tid och otid lider utav grav separationsångest så har jag valt att inte ha någon favoritperson utav mina vänner. Jag må låta jättecynisk men det är mest för min egen skull. Har mina vänner väldigt nära hjärtat, men om jag har en favoritperson så är det mina föräldrar. Mamma är den mest kärleksfulla människa någonsin, det är även min pappa men på ett helt annat sätt. Tillsammans hade de kunnat flytta berg, dom är så starka och fulla utav kärlek. De liksom lyser kärlek och lycka i deras ögon och de utsöndrar sådan energi trots att man känt sig helt trasig så lyckas man alltid stå upp på benen tack vare dem. Allt som allt har de 6 stycken barn och skulle offra allt för oss. Vet inte hur många gånger de fått vika sig in och ut för att rädda mig och läka mig.
3. Om du var tvungen att stanna på en plats i tre år, vart skulle du stanna?
Jag har velat flytta till Frankrike väldigt länge, men jag vet inte om jag skulle vilja bo där i 3 år. Det beror nog helt på om jag får ta med mig någon jag skulle stå ut med så länge. Men Storbrittanien hade jag nog klarat av att bo i hur länge som helst.

4. Hur ser en perfekt morgon ut?
Svårt att föreställa sig när man blivit diagnosterad med Narkolepsi för något år sedan. Men jag kommer ihåg när jag var liten och jag vaknade upp till doften utav nybakt bröd och solen sken, öppnade fönstret och kände saltvattenluften slå emot en som en varm storm. Det + kaffe och en cigg.
5. Hur skulle du reagera om du fick veta att du aldrig mer fick använda internet?
Hade ju inte haft någonstans att klaga på det så jag hade nog kommit över det ganska fort och börjat föra journaler via dagbok och varit ganska nöjd över mig själv.

6. Slår ditt hjärta för dig själv eller för någon annan person; och om det slår för någon annan, är det lyckligt eller olyckligt?
Hjärtat är världens mest fruktansvärda och finaste muskel en människa har. Just nu slår det frenetiskt och olyckligt i sin förtvivlan, jättedramatiskt jag vet. Men kärlek är fruktansvärt när det inte går som man vill. Jag försöker få det att också slå för mig, för jag tror det är viktigt att det inte skall vara beroende utav en enda människa, det finns så mycket mer kärlek att ge än så.

7. Vilket är ditt bästa kärleksminne?
I Kuballe, jag hade våfflat hela mitt hår och såg ut som ett litet troll, mina läppar smakade energidricka och rök och det var fint, sprang runt och hoppade på höbalar, var helt i extas utav att kärleken faktiskt fanns , att den fortfarande gör det. Ett andra är ett citat från min föredetta pojkvän som skrev:

"Distans är bara ett test för att se hur långt kärlek kan resa."

8. Hur var din första kyss, och om du fick en chans att göra om den - skulle du göra det?
Min första kyss var förskräcklig och jag blir bara full i skratt när jag tänker på det, men sådana minnen får också finnas. 

9. Vem är din idol och varför?
Tror inte jag har någon idol. Jag ser upp till många många människor, mina vänner framförallt. Att vara vän med mig är lite som en farlig berg-och-dal-bana. Vet inte hur många gånger jag behövt ursäkta mig för att jag är som jag är, varför jag gör det och varför jag är sjuk.  Jag ser så mycket upp till mina föräldrar, ännu en gång; finare människor är svårt att hitta. Folk som inspirerar mig dock är mycket musiker jag följer idogt , skribenter. Cimon Lundberg, Alex Schulman, Jason Timbuktu är bara några som inspirerar mig dagligen via musik, böcker, twitter med mera.

10. Vilken är den bästa dagen i ditt liv och varför?
En kylig natt i mitten utav november. Längtan var stark.

11. Vad önskar du dig mest av allt just nu?
Mest utav allt önskar jag att jag var frisk och hälsosam, att jag fick göra alla val i livet helt själv, att jag får äta vad jag vill, resa vart jag vill och dansa barfota när sommaren ser på. På så vis hade jag kunnat försöka hjälpa andra människor, jag vill kunna vara ett verktyg för att pussla ihop trasiga själar, ledsna trötta ögon, avlägsna tunnelseende på starka fina människor som missförstått alltihopa. Vi lever ju här på jorden för att leva, inte för att dö.

Kommentarer
Postat av: markus(upps)

så nämner du inte mig som idol? dåligt gjort av dig.

2012-05-10 @ 20:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0