Follow @hybrishoran

Och jag spelade höghus i en dockteater och ramlade omkring, klottrade slagord med näsblod.



Björns Vänner är tillbaka i mitt lilla hjärnkontor. Ännu en sån där episod i mitt liv där det enda jag lyssnar på svensk vansinnigt sorglig musik, planerar ett oändligt sängliggande framöver. Fyller snart år, skall spendera den dagen med lite vin och en bok hade jag tänkt. Jag tänkte försöka köra en någorlunda hälsosam kombination utav sömn + arbeta = utvilad ensam men rik. Och om jag räknat rätt borde jag ha råd att köpa något fint till mina vänner när psyket vilat upp sig lite, om ett tag när jag jobbat på min hälsa, jag var nog inte riktigt gjord för dessa dar osv.  Hade någon djup utläggning med mig själv igår, hjärtat och hjärnan brottades lite. Jag är bipolär. Jag är manodepressiv. För en normalt funtad människa kanske man kan stå upp för sig själv, man kanske klarar av att bli stampad på och gå runt med blåmärken, jag tror inte dom gör det men låt oss säga att dom gör det. Dom är ju åtminstone normala i huvudet. Dom går inte runt som solstrålar ena dagen och andra dagen kan de inte ens kliva ur sängen, för ingen anledning alls.  Man kanske förlorar någon, men man kommer över det eller hur ? Men det gör man inte riktigt när man lider av grav separationsångest och ena dagen är det helt okej, nästa dag kan jag inte röra någon för en bröstkorg mot min är det värsta som skulle kunna hända.  Hjärat brottas för att hävda att den inte alls bara är en muskel, hjärnan säger "Det är synd om mig! Jag är inte normal!" men hjärtat säger "Du är bra som du är, du kan inte hjälpa att du är bipolär" hjärnan kontrar med att få panik över helt valfritt ingenting alls. Och där någonstans däckade jag i min fotölj, insåg att jag hade lipat 4h i sträck. Det var väl ungefär det jag ville säga.

Idag har jag sett ut såhär, och det har emellanåt varit en lite kylig klädsel , but that ship has sailed anyways, badade ju i fontänen vid Järntorget häromnatten. Lite väl mycket alkohol inblandat dock. Nu tänker jag spendera lite tid med film och dra in ett par andetag som skall utsöndra känslan utav ledighet. I en dag. Imorgon påbörjar jag projekt lägenheten. Över ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0