Follow @hybrishoran

Porslin.


Jag lät mina drömmar krossar som porslin mot parketten
det var så jag kommer ihåg den gamla bostaden.

Jag lät mig drömma mig krossad så som det skar likt besticken
mot tallriken en söndag i mitt föräldrahem.

Jag lät mig krossa drömmen jag drömde som alla andra gjorde
som jag vaggade mig till sömns i och tänkte
"Det här är bättre än så" 

När jag svepte in dig i min hybris och vaggade dig till sömns
i drömmen om att aldrig krossas likt porslin i den nya bostaden
så lät jag mig själv delvis dö men också leva.
 
 
Jag vet bara inte vilken del som är vilken, vad som är vad
vad som är in eller ut. 

När jag insåg att en dröm är en dröm, och att krossa förkrossar. 
Mamma sjöng att drömma kostar ingenting.

När jag svepte in dig i mitt nystan av allt jag är
något varmt, kärleksfullt och tryggt så insåg jag att
en dröm kostar ingenting men desto mer kostar vägen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0