Follow @hybrishoran

Toothpaste kisses



Som om ni inte redan visste att det skönaste som finns är att stå halvblottad på balkongen för att avnjuta nattcigaretten i minusgrader. Nej inte riktigt, men jag behövde rasta konstnärskärringen inom mig vilket bara blir svårare ju längre jag är utan min Nikon, börjar bli abstinensartat nu. Fick iallafall uttrycka mig, och har rött läppstift på mig för första gången på en vecka vilket antyder att jag helt klart börjat trappa ner så att säga. De senaste dagarna har jag haft mitt oxröda på mig, men jag vill inte kalla det "rött läppstift" , kanske är det för att jag försöker inbilla mig själv att jag inte har rött läppstift på mig lika ofta. Gud vet vad jag babblar om.

Och sista bilden. Asken var min mormors när hon levde. Jag minns att hon haft den ända sedan jag var liten, och varje gång hon skulle ut och ta ett bloss tittade hon på oss och sa "Nej. Nu ska jag minsann gå ut och plocka lite blåbär." Vi frågade ofta om vi fick följa med ut och plocka blåbär med men det fick vi självklart inte. Jag ärvde faktiskt den efter begravningen, och jag håller den mycket kärt.

Tänkte smörja in min ena näsvinge som har blivit röd och irriterad, jag har haft många andra bittra symptom under tiden sedan min förkylning bröt ut för ungefär 19 år sedan. Tänkte köra lite zigenarliv dreaming och fly till London om några månader, bo nästan gratis hos min chef och jobba på ett Franskt Café som heter Pret A Manger, tatuera en stor jävla tatuering och annat busigt. Det där är en dröm, men det där med jobbet och boendet är faktiskt sant. Jag och Emanuela tar snart över London, och fort kommer det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0