Follow @hybrishoran

Ljug och säg att du är lycklig, nä för tänk att det behövs inte!


Här händer det inte mycket, och tur är väl det! Vi missade inte frukosten idag, för en gångs skull. Fast om det är något bra vet jag inte, har aldrig sett på maken till osmakligare frokkie ! Gillar flowet här, Jessikas halvnakna danser och Palles timmerstockar i sängen med en tröja över ögonen. Mitt rökande i spegeln medan jag sminkar mig, känner cancern lägga sig under sminket men vad fan gör det om hundra år! Paris, det känns helt galet bra. Idag fyller Emil år, och i en annan del av Europa hyllar vi den fina skaraborg-pojken i extas där han sitter i Sverige! Hostmedicinen smakar pyton här, men det går ypperligt bra att skölja ner med ett par klunkar vin! Vi bor bland hustaken i Montmartre, nedanför oss blinkar porrklubbarnas neonskyltar frenetiskt och i fönstrerna sitter det halvnakna kvinnor och ser lockande ut och vill att vi ska in och ta oss en titt - för en redig peng. Vi passerar ett tjugotal musikaffärer när vi endast ska ta oss till vår Metro-station Pigalle. Det känns som vi hamnat väldigt rätt. Som jag sa innan så har vi hunnit se Notre Dame vilket var sjukt vackert och på något sorts vis ganska melankoliskt på samma gång. Vi har picknickat  vid Eiffeltornet och sjungit Sillstryparn från vårt balkongfönster, duschat med fönstrerna öppna. Kanske borde denna oblyghet avta lite nu när vi insett att våra fönstergrannar är svenskar, ifrån Lund. 

Idag ska vi ta oss ner under Paris, i Katakomberna. Jag har lärt mig sjukt mycket Franska och fått många charmiga fransmän efter mig. Pop In igår sprudlade av mysiga indiepopiga fransmän, kan man mer än älska Paris so far? Jag avböjer nog fransmän, är lite trött på att uppgivet säga "tu parles anglais?" och de bara suckar, ler och går. 

Dags att börja dra iväg på äventyr, toalettfest till Onpers ära på äkta franskt vis!



Kommentarer
Postat av: M

Min bror har bott precis där, montmartre!!, har ni besökt amelies cafe? det va mysigt när jag va där, vill dit igen!! hoppas ni har de fint, bästa bilden också ju puss

2011-06-16 @ 15:39:58
URL: http://soulsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0