Follow @hybrishoran

What's so bad about being missunderstood? - Bob Dylan.


For decades Waits has played an elaborate game with the media, hiding behind the persona he projects. To the question "Will the real Tom Waits please stand up?" there is no real answer. "Tom Waits" is as much character created for his fans as it is a real man behind the closed door of family life. "Am I Frank Sinatra or am I Jimi Hendrix?" he said when i asked him if his persona had ever merged with his actual personality. "Or am I Jimi Sinatra? It's a ventriloquist act, everybody does one."

Nu suckar Jessika åt mig, jag hör det trots att hon sitter och lider bakom skolbänken och jag ligger hemma och hatar mitt liv och immunförsvar. Eller egentligen, kan man ju inte hata någonting som inte finns. Framförallt har jag väldigt svårt att hata. Men hade jag haft ett immunförsvar hade jag hatat det. Tror jag. Hur som helst ser det ut som att de där tjockisarna nere i min hals ska knipsas av. Jag har vetat det ganska länge, men jag lämnade över ansvaret till kroppen som för normala människor har en tendens att läka sig själv när det kniper, men nej. Inte den här gången. Det jag vill komma fram till är att citatet ovan kommer från boken jag läser för tillfället, "Lowside of the road, a life of Tom Waits". Gillar ni massiva böcker skrivna på engelska om stora rocklegender, sing and songwriters och framförallt Tom, så läs den! Tänkte låta halsmandlarna smekas utav lite te med honung nu, dock lagar systers sambo rena brakmiddagen, hur han nu hade tänkt sig att den ska slinka ner i min uppsvullna hals? Bilder från igår kommer, vi stannade till på Sejdeln för att fira Håkon, med gött häng.

Kommentarer
Postat av: Polly

åh, vännen! jag saknar dig så, vill verkligen fly till götet men jag har lite med money just nu. får kanske stå ut till sportlovet,jag älskar dig, kryakrya!

2011-01-25 @ 18:03:37
URL: http://soulsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0