Follow @hybrishoran

Wasn't it you who said life was like a plastic cup? To be used and then disposed of.



det senaste dygnet har jag insett att:
man ska inte ska svimma i badkaret.
inte heller i köket, även om det är mindre livsriskerande.
läkare är som småbarn - påfrestande och oresonliga.
min storasyster är skitbra och förstånde, och mitt nya deltidshem är mysigt!
kaffe är bra i måttliga mängder, men behövligt i obegränsade mängder.
min mamma behöver fler kramar.
min pappa är klumpig rent verbalt
jag måste hitta motivation till att gå klart skolan, och må bra.
annars är det ohållbart.
det senaste dygnet har jag insett att:
man ska inte ska svimma i badkaret.
inte heller i köket, även om det är mindre livsriskerande.
läkare är som småbarn - påfrestande och oresonliga.
min storasyster är skitbra och förstånde, och mitt nya deltidshem är mysigt!
kaffe är bra i måttliga mängder, men behövligt i obegränsade mängder.
min mamma behöver fler kramar.
min pappa är klumpig rent verbalt
jag måste hitta motivation till att gå klart skolan, och må bra.
annars är det ohållbart.

Andra dagen i skolan. Elevvårdssamtal med hänsynslösa Karin och senildementa Mats, kan det bli bättre eller? Jag börjar tvivla på att Mats stannar kvar på skolan länge till, alla skulle vara mycket lättade om inte annat. Under samtalet kom vi in på diverse struntprat som inte alls hade med min skolgång att göra por ejemplo; Monty Python-filmcitat och rostat bröd bland annat. Jag inflikade att jag inte gärna spiller min dyrbara tid på menlösa diskussioner som inte handlar om hur vi ska lösa los problemos mathildos. Jag har ingen motivation, ingen ork. Har potentialen men inte orken, hur fixar man sådant undrar jag då. Samtidigt som jag känner att jag inte  vill snickra på min kista hela livet. Studiebidraget är min minimala månadsinkomst och sen plundrar jag mor min emellanåt. Till mitt försvar kan jag säga att vi lever i ett kapitalistiskt samhälle - på gott och ont. Jag utövade bara min rättighet genom att på eget iniativ överleva månaden! Jag tror jag behöver snacka lite mer med Karin, hitta lite ork som ligger och skräpar inom mig. Jag vet att någonting där inne guidar mina steg, krävs bara att jag tvingar mig att kämpa mer! 

Förresten så tänkte jag passa på att visa resultatet utav möbleringen efter att jag slängde ut tvn men kameran ligger urladdad och självklart hittar jag inte laddaren. Så det får bli när annat tillfälle ges. Nu packar jag ner mitt liv för att fly till Göteborg imorgon. Så länge får ni nöja er med en mathilda med ett gammalt kärleksbrev.




Kommentarer
Postat av: M

åh mathi vännen, saknar dig redan!

2011-01-12 @ 19:53:14
URL: http://soulsong.blogg.se/
Postat av: Thorell

Äsch, du är stark och klarar det här som ingen annan, du fina Mathi! Och duger inte Karin så finns det andra att prata med, till exempel mig :)

2011-01-16 @ 03:04:47
URL: http://mariatthorell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0