Follow @hybrishoran

Oh, how we danced and we swallowed the night, for it was all ripe for dreaming.

IT'S SO GROOVY TO FLOAT AROUND SOMETIMES
EVEN A JELLY FISH WILL TELL YOU THAT
I SAID FLOATAION IS GROOVY
AND HE SAID
AND A JELLY FISH WILL AGREE TO THAT

Åh, stackars värld. Utan att låta bakfyllan ta över ska jag förklara hur gårdagen såg ut. En snabb överblick över situationen:

Tjejhörnan i köket: De sitter i knät på varandra, skriker och gastar och fnittrar som 14åringar.
Killgänget i vardagsrummet: spelas hög musik och öl finns det gott om, mycket knuff och skratt och dans.
Jag och Jessika: Vi sitter vid matsalsbordet bland chips, godis och nötter, vin och kaffe. Pratar som vuxna människor och är mycket sansade.

Vi ser alltså hur Stefan och hans sällskap super varandra under bordet och undrar om vi inte är pensionärer där vi satt och samlade vuxenpoäng bara utav att betrakta dekadensen som rådde i huset. 40åringar vet minsann hur man festar. Efter ett par glas vin var jag och Jessika redo att dansa lite med de övervuxna tonåringarna. Till purple rain dansade vi tryckare och vi hade en helkul kväll. De eskalerade i sitt berusade tillstånd, de låg under borden och skrek, kastade skor på varandra med mera. Och när vi vallat in dem i taxin vars chaufför var rasande blev vi ensamma. Vi (pensionärerna) städade upp efter dem, radade upp allt drickbart på ett ställe och ringde Emma och Palle. Fint sällskap kom sent. Halv ett var det dags för att bejaka våran lugna sida ännu en gång som det goda exempel vi var tidigare under kvällen, paret från fjärran trillade som sagt in strax efter tolvslaget och vi lyssnade på bra musik i vardagsrummet och drack och pratade. 

Det är ju inte helt ovanligt att kvällar i mitt sällskap slutar upp i tårar och skratt, en bra blandning enligt mig. Förstås fick jag en fnitterattack utan dess like och var tvungen att gå ut och slå mig själv lite grann. Rökte och blev mörkrädd och slog tån i en list och kröp ner med gråten i halsen utav smärta. Inget kalas utan kras, och en skadad tå. Jag skrev "äckel" på min mage och somnade. Znark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0