Follow @hybrishoran

I said throw me in the fire now, c'mon.


Enklast att förklara hur jag mår är genom ett par ganska ocharmiga bilder. För det är precis hur man skulle kunna beskriva mig idag; Ocharmig, sjuk, kedjerökare med kalla tår och röd näsa. Jag vet, jag har knubbiga fingrar, lite mer att älska har jag hört. Tog en promenad med Majja för att bättra på cancern och min feber, vi fick båda skrika ut en hel del ilska och gick nog runt hela Kortedala faktiskt, det var skönt! Har krupit ner i soffan nu, mitt internet funkar äntligen! Sen vill jag bara ge er ett musiktips! The Tallest Man On Earth, för er som inte hört honom innan skulle jag föreslå att lyssna på denna fina musik när ni gosat ner er i soffan med en kopp te och ska göra läxor, funkar fantastiskt bra för mig! 

Dagens visdoms ord för poetiskt plågade människor som jag utan att låta sarkasmen sprudla; SJUKHUS ÄR FÖR DÅRAR! Ops. Nej men seriöst, jag platsar inte in där. Jag har ju faktiskt nästan alla indianer i kajaken förutom en ganska trasig och labil hälsa och skört psyke. De letar fel, de märker ord, klagar på saker jag faktiskt inte kan påverka, idiotförklarar mig, feldiagnosterar mig. Det är faktiskt jävligt trist att se sveriges sjukvård bara bli sämre och sämre. Där jag varit en flitig patient i många år utan att riktigt veta varför. Varför? Det sägs vara något fel på mig, men vad de säger är bara avancerade meningar med termer läkare använder när de inte har något riktigt bra svar. Det tycker jag är ganska respektlöst, faktiskt.

Nog om klagomål på etablissemanget, får gå dit och vifta med knytnävarna istället. Kanske inte. Tror jag ska ta en powernap nu, det är inte så ofta som jag klagar i denna lilla blogg. Eller ? Vet inte. Orkar inte. Är nog på bättre humör när jag tillfrisknat i min egenställda diagnos : trött - sova - pigg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0