Follow @hybrishoran

Ät fett och socker tills du spyr eller blir en fyra-tonsmartyr


en mögelsvamp på min egen frukostmacka, epispod två.

"Grattis Mathilda, du har vunnit en heldag i bitterhetens hemtrevliga boning, här kan du hyra filmer (självklart endast av den sorgliga snyft-sorten) och det finns choklad i Tröstätarens Skafferi. Här på Tragikplaneten, där du hamnar när du sjunker som en sten, finns det gott om självömkan när alla andra gett upp hoppet om dig, det som även är kallat ett självförsvar för dem som förstått att man måste rädda sig själv. Dessvärre är vi tyvärr tvungna att meddela dig om att när dagen är slut är det på egen risk du ligger kvar i sängen, annars finns det en chans att du inte kommer upp för du har ätit dig fet på lögner ditt huvud skapat när du inte har någon annan att lyssna på, och det lilla avståndet till duschen som kommer göra dig fräschare känns som en lång plågsam resa. Att åka 7 mil för att komma till skolan känns som en resa till Tyskland för att höra Hitler berätta för dig att du är en låg individ som inte tar livet på allvar, hänvisar en till kuratorn även känt som kommendanten som berättar hur du ska känna. Tobaks tycks brinna upp utav minsta lilla inandning, och det är lätt att bara dra upp paketet och mata sig själv med något menigslöst för att det är stimulerande, givande och krävs inte mycket kraft. Hoppsan, det var inte meningen att trycka ner dig, Mathilda. Vi vill bara uppmuntra dig att gå till skolan imorgon. Idag är det du och sängen, imorgon ska du möta världen med ett leende. Ta en chokladpralin, ät fett och socker tills du spyr eller bli en fyra-tons-martyr."

Det var inte meningen att jag skulle bli så nedlåtande. Den här dagen går fort, jag vaknade klockan åtta och tänkte "Jörgen var ju sjuk igår, jag chansar på att han är det idag med och då har jag ju bara Religion sen så skolan är faktiskt inte ett alternativ idag" och så somnade jag om. Jag börjar verkligen bli arg på den skäggprydde viktigpettern där uppe bland molnen. Vad tänkte han när han bajsade snöflingor på oss och vadan detta arktiska klimat bra för ? Oh käre G, om du tar bort snön så lovar jag att infinna mig i skolan varje dag, tillochmed på lördagar om det är så. Och medan jag ändå är på gång, har du lust att be Jesus göra mina 6:- på kontot till typ, 6 tusen? Det vore jättehyggligt. Jag lovar också att skänka en tanke till Jesus också, där jag sitter med presentpapper så det sprutar ur öronen. Vad är ens grejen med det där? Har typ inte köpt några juklappar i år. Om du blir mänsklig igen, du allsmäkäktige J to the ESUS , så lovar jag att snickra ihop en ordentlig säng åt dig. Kan tänka mig att krubban har blivit lite trång med åren?

Tror förövrigt det ser ganska tomt ut på julklappsfronten för mig med, min nya medicin som hämtas ut imorgon kostar
608 :-/paket. Då kan jag och Jesus gå hand i hand och glädja oss åt alla glada ansikten på jul. Om du är alldeles på tok för arg på mig, du allsmäktige G där uppe i himlen, så vill jag bara be om ursäkt. Ibland så blir jag så arg att det vore ohälsosamt att inte berätta varför, då går jag runt och grubblar, fnyser och fräser som en katt som fått peppar i näsan. 



Kommentarer
Postat av: ronja

Du skriver så himla fint Mathilda. Det berör. Du berör.

Du är en så fin tjej, du. Önskar att jag vore som du. Så fin. Så stark. Så duktig.



Kram på dig, fina människa.

2010-11-30 @ 16:15:34
URL: http://fiveletters.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag beundrar dig som fan ska du veta.

<3

2010-11-30 @ 16:26:48
Postat av: polly

min älskade mathi, fy vad du skriver bra. Du är så bra verkligen! och jag blir också lite sur på Gud ibland, jag menar denna hemska snö. och pengar har man inte. Jag saknar dig så himla mycket! och jag älskar dig tösabiten min. ta hand om dig och ring om du behöver !

2010-11-30 @ 19:46:48
URL: http://honsomkallaspolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0