Follow @hybrishoran

Gråa dagar skyndar aldrig på.


Det är oktober , höst och hela världens sinnesstämning sjunker från sensommar till gula löv och hällregn. Jag har druckit vin, lekt engelskalärare , pussats och kramats, gosat och sovit, hängt i Alingsås och ätit buffé på Kingshead. Jag har gått från arbete till arbetslös , har varit glad och ledsen. Sitter på ett tåg mot mina föräldrar för mammagrisen inom mig behöver kärlek från de som gav mig liv, och från Ronja. Sitter bredvid en tjurig storasyster och varför råkade jag befinna mig i hennes närhet när hon EN dag i året är en surkärring och detta lyckades självklart infalla idag. Något annat vore märkligt. Det går nog över, jag har ju trots allt sånna dagar 5 dagar i veckan om jag har otur. Blev kallad klimakteriekärring över telefon igår, såpass ungdomlig, sprallig, lycklig , lekande kvinna är jag.

Nu får det vara nog på klagerierna. LEV!

Styrkekram Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0