Follow @hybrishoran

I had a lover, its so hard to risk another these days.


Idag låter jag mig själv matas med en frid i bröstkorgen, det har jag förtjänat. Jag värmer min hand i någon annans och jag är inte ledsen mer.
Jag lever livet i sin fulhet, älskar det i sin dumdristighet. Här är vad som inte är vackert om det. Härifrån kan du inte se rost eller sprucken färg, men du kan berätta vad platsen verkligen är. Du ser hur falskt det är , det är ju aldrig svårt att vara gjord i plast. Det är en stad i papper, de gator som slår in sig själva, alla hus som byggdes för att falla sönder. Alla dessa lövtunna människor. De bor i sina pappershus, bränner framtiden för att hålla värmen. Alla pappersbarnen dricker öl på en gata där alla kan ditt namn. De är dementa med mani att äga saker. De är papperstunna och svaga. Och folket också. Jag har bott här i flera år och jag har sällan i mitt liv stött på någon som bryr sig om någonting alls. Göteborg ger en oftast ingenting alls. Vi kan välja att se förbi detta och njuta av det som vi har , vänner och kärlek, hjärta och själ. Men om du ser dig om hittar du förmodligen ingenting alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0