Follow @hybrishoran

Du färgar allt annat i svartvitt, i en stad som är färgblind. (Men ingen skall få skada dig mer)

 
God kväll kära hen-folk. Eller god natt kanske jag skall säga , men jag vill inte ha några missförstånd här. I skrivande stund har jag valt att sova i yttersta sidan utav sängen för en gång skull, som tant skulle det sitta på sin plats att påbörja självbiografin "Ett galet, spontant och svårt liv som 20 årig kärring" där beslut som vilken sida utav sängen man skall sova på, om det blir flingor eller gröt till frukost med mera, men jag är inte där än. Dock är dagens största händelse att jag fick lite syrebrist vilket resulterade i att min bröstkorg fick en rödflammig fläck som såg precis ut som Afrika. Hade jag inte varit helt upptagen i telefon hade jag förmodligen fotograferat detta och hypat sönder det, som jag så gärna gör när det händer något *GALET Å SPONTANT* i mitt liv. Osv. Förutom det var Emanuela över på en kopp kaffe, kakor och löjligt mycket nikotin. Vi började strategiskt bygga upp bokens innehåll , från början till slut så nu är det verkligen bara att sätta igång med nya tag. Längtar så det gör ont i kroppen, men det kan ju vara mina ålderskrämpor som kickar igång också.

Livet flyter på bra, var trots alla omständigheter (som inskränkt fd. Tjörnbo) på Orust häromdagen och fick uppleva en gedigen sightseing utav en inbiten Orustbo. Kulturkrock kan man tycka , men det gick bra. Så mamma kan sova gott, ifall hen läser dethär. Sedan vart det tänkt att jag skulle ha en lugn hemmakväll med familjen, det vill säga jag och min lille katt, men istället fick jag dra på spontanmaskerad, är det alldeles för svårt att gissa vad jag klädde ut mig till ? Jag utropade "Men jag har ingenting att klä ut mig till!" och Britschgi skrattar och skämtar att jag kan vara utklädd till Döden i Det Sjunde Inseglet eftersom jag är så lik honom. Sagt och gjort, en cape och svart läppstift gjorde mig till en bra look-a-like , nu är jag både tant och död. Tråkigt nog var festen full utav pubertala 16-åringar vars primära fritidsintressen var att röka på och supa, vara bad-ass och tafsa på varandra offentligt. När jag frågade ifall de visste vad jag var utklädd till svarade de entusiatiskt "JA! Du är liemannen i The Sims" och i den stunden föddes en ny bekymmersrynka i min panna. Dagens ungdom. Som ni ser ovan kom jag över en Stormtrooper-mask och beslutade mig för att leva med den eländiga tillvaron utav småbarn som förmodligen inte fått sin mens än och drack mig salongsberusad till den grad att mina svåra indie-moves kickade igång. Ja de måste verkligen ha uppskattat att Mormor Mathilda luktade på korken med dem, det måste sett roligt ut att en gammal tant kommer och svänger sina lurviga i ångorna utav hormoner, alkohol och weed. Ja jag skall inte klaga, kände mig helt klart liten och patetisk! Fem poäng till Tant.
 
En avslutningsöl på Andra Lång och fick med mig ett hemsläp vid namn Julia Britschgi och vi somnade harmoniskt i min säng och vaknade upp mindre glamouröst. Men vad gör det om hundra år, igår fick vi vara små, och känna oss väldigt vuxna. Och det är ju himla fint det med.
 
 
Mathilda Döden Karlsson påväg mot festfanskapet.

När Britschgi kommer in i rummet dansar bebisarna på borden. 

Men lugn och fin, jag fick också två baby boys som boxerade runt mig på toaletten på befallning. 
Tack och lov fanns räddningen ett stenkast bort. Leia och Stormie väntade på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0