Follow @hybrishoran

Rapunzel rapunzel let down your hair


Har fått något slags kåtslag på Passion Pit nu igen, återkommande "illness" på det bra viset. Fint ska det vara. Ibland behöver man bara något som låter som något befriat från allt vad intelligens innebär, men så lyssnar man lite extra och hör att det är fantastiskt på något hemligt vis. Jag har krupit upp i sängen, i min pappas onepice (måste lära mig att säga "min" numera eftersom jag fick den som avskedpresent i söndags, men jag skäms för mycket) och dricker kaffe i stora lass, men om jag ska citera mina ord från facebook för ca 5 minuter sedan så har det hunnit hända en hel del sedan jag började skriva det här usla stycket inlägg.

"Okej låt mig förklara varför jag hatar mitt liv lite extra idag.

- Mitt titthål i dörren är så högt upp att om jag mot förmodan skulle stapla tillräckligt många saker på varandra och nå upp skulle jag kunna se gud rakt upp i arslet.

- Har ju såklart levt i våndan och längtan efter mitt paket på posten hela dagen, då är det ju klart att man ivrigt öppnar dörren när det plingar på i hopp om att paketet var så stort att det inte gick in i brevinkastet, right?

- Men så når jag ju inte upp till titthålet, utan öppnar dörren med ett leende som säger "Åh, en present, till mig? " men så står hyresgästföreningen där. Och den gråhåriga gubben var så söt och rar så han fick mig att skriva på ett medlemskap trots att jag hatar sånt och nu sitter jag här med en hög med papper och en safety-bricka, en biobiljett och mitt kaffe har kallnat. Och jag öppnade dörren i pappas onepiece så nu skäms jag också. Skitliv."

Så nu sitter jag här, känner mig lurad och utnyttjad. Äe ba skoja. Riktigt så farligt är det väl inte. Skall ringa hyresvärden first thing tomorrow och be dom fixa mitt titthål, badrumslåset och så vidare. Kanske borde städa här innan så de inte tror att jag är en slarvig kvinna i mina bästa år. 

Nog om detta, när jag var på DenGudsFörgätneÖn Åstol så klädde vi ut oss till hipsters och fotograferade, här är en liten appetizer från det (Och den ovan förstås).



Okej låt mig förklara varför jag hatar mitt liv lite extra idag
- Mitt titthål i dörren är så högt upp att om jag mot förmodan skulle stapla tillräckligt många saker på varandra och nå upp skulle jag kunna se gud rakt upp i arslet.
- Har ju såklart levt i våndan och längtan efter mitt paket på posten hela dagen, då är det ju klart att man ivrigt öppnar dörren när det plingar på i hopp om att paketet var så stort att det inte gick in i brevinkastet, right?
- Men så når jag ju inte upp till titthålet, utan öppnar dörren med ett leende som säger "Åh, en present, till mig? <3" men så står hyresgästföreningen där. Och den gråhåriga gubben var så söt och rar så han fick mig att skriva på ett medlemskap trots att jag hatar sånt och nu sitter jag här med en hög med papper och en safety-bricka, en biobiljett och mitt kaffe har kallnat. Och jag öppnade dörren i pappas onepiece så nu skäms jag också. Skitliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0