Follow @hybrishoran

Är du en stressbajsare? Jag är en morgonstressare.

Tänkte dela med mig utav mitt enda knep här i världen.

Scenario: Det ringer i telefonen, jag ligger under täcket och låtsas att det är en varm och trygg kuvös, ångesten i form utav allt vad plikt och det hårda livet heter tittar in i kuvösen men jag hånler och säger "Här under täcket kan du inte nå mig, din jävel". Men så inser jag att jag skulle träffat Ribban för en timme sedan.

- Hej fina underbara unge, det är Rebecca, vart är du? <3
- Hej ditt fanskap. Jag är påväg ut genom dörren , ska ba låsa och så.
- Erkänn du fortfarande ligger kvar i sängen bbbyyyyyy <3 <3 3<3
- Nej? Varför skulle jag göra det? Hur kan du ens säga så.
- Okej jag tror dig <3 <3 <3
- Ja, jag är vid bussen , det står att den kommer om en halvtimme. Vi ses då!

Ångest som alla andra dagar, klär på mig ett stycke kläder och tittar mig i spegeln. Där är problemet, utformat som ett misslyckat försök till ansikte, kanske var Gud så bitter den dagen att han blott knölade ihop något och kastade det rakt i fejset på mig. Öga näsa mun, ett ögonbryn och lite så där gulligt grisfärgad i fejset. Men det kan man ju inte hjälpa, kan man ju tycka.  Och medan Gud formade de andra vackra anletena världen över så skonade han oss, vi som är "ofärdiga" som Quasimodo skulle säga. Han skonade oss med tre stycken livlinor: Tre knep till ett ohjälpligt fult ansikte.

- En foundation (helst ska den matcha din egna hudton, ett bra råd. Har lagt märke till att många imbeciller på stan har tre nyanser från sin vanliga hudton i fejzet vilket gärna resulterar i att du ser ut som en gris. Så.)

- En ögonbrynspenna. Detta är naturligtvis inte vackert om man redan har ögonbryn. Men har man som jag, ett ögonbryn som sträcker sig längs hela pannan borde du köpa en nopper, och sedan försöka forma till ett par trovärdiga ögonbryn så gott det går.

- Läppstift. Ja färg är helt valfri. Jag är mycket för orangea nyanser nu och olika nyanser av rött. Men det är ju sorgligt nog en smaksak.

Håret är som det är, och det kan inte hjälpas. Hårborste, slit som en kneg och skrik som en bebis. Det hjälper.

Och här kommer en snabb revy på det ja.


(Rökningen skall ni ju självklart inte pröva. Både ohälsosamt och tråkigt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0