Follow @hybrishoran

"I turned my face more exclusively than ever to the woods where I was better known."

There is a slumbering subterranean fire in nature which never goes out, and which no cold can chill. It finally melts the great snow, and in January or July is only buried under a thicker or thinner covering. In the coldest day it flows somewhere and the snow melts around every tree.



"What everybody echoes or in silence passes by as true today may turn out to be falsehood tomorrow, mere smoke of opinion, which some had trusted for a cloud that would sprinkle fertilizing rain on their fields."
- Henry David Thoreau's Walden.


Jessika kan det där, med att fotografera. På den punkten är jag inte lika begåvad, men som mamma gärna påpekar "Alla är bra på olika saker!" Första gången jag fick höra det var jag väldigt liten. Det minns jag, och när jag hade gjort något dumt eller ljugit sa mamma "Det står en svart ängel bakom dig!" Psykolog hej jag söker hjälp för mina barndomsminnen som kan ha orsakas traumatiska men för livet ? Elak moder, tänker konfrontera henne imorgon om detta! Fniss.

Det har snöat idag, och sen kom solen, sen tittade man ut ytterligare en gång och det var snöstorm. Sen när vi kollade ut en gång till så sprack solen upp bland molnen, igen! Mackan har rätt, det regnar snett i Göteborg. Det snöar horisontalt. Studentpresenten i form utav en resa har förökat sig! Medan vi ändå ska till Frankrike tänkte vi  ta en stop by i London och träffa Andreas som flyttade dit för ett tag sedan! Ska bli jävligt kul faktiskt. Som en liten förberedelse på vår kommande tågluff framåt i tiden. Idag. Har. Jag..? Fuckfuckfuck. Jag vaknade, smsade Jessika i rummet intill och sa att hon skulle vakna, gjorde kaffe; vi somnade om. Vaknade, drack kaffet; somnade om. 

När vi tog oss till herr och fru Scmidts crib så gjorde vi absolut ingenting. Mer kaffe osv. Gick på promenad, trillade in på en sushibar, vad gör man ? Hårt liv. Vi levde livet helt enkelt. Åkte hem, kände mig arbetslös. Skrev ett CV, mådde bättre. Nu ska jag lyssna på Bob Dylan och vila till hans ljuva stämma, jobbigt att vara sämst på nästan, i princip, typ, allt.
Idag iallafall.

Kommentarer
Postat av: Lejonhjärta.

Låter som en fin dag ändå. Att sova är finast ibland.

2011-03-14 @ 14:59:37
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0